Deze 3 eigenschappen laten je huisstijl uitblinken!

Je logo, dat is meestal de eerste visuele kennismaking met je merk, maar voor de duidelijkheid, je logo is NIET “je merk”. Het is een onderdeel van je huisstijl. Maar betekent dat dat je zomaar los kunt gaan met je logo of je volledige huisstijl, en doen wat je wil? In geen geval, want vooral aan je logo moet je (potentiële) doelgroep je merk kunnen herkennen.

we want more!

Werkt je merk niet zoals je zou willen?

Geen doel(en) voor ogen Je kunt geen merk lanceren zonder een duidelijk doel voor ogen. Je doel is in deze context echter NIET het verkopen van je product of…

we want more!

Hoe laat je je merk knallen?

Over wat gaat het hier dus? Storytelling! Of simpelweg, vertel je potentiële klant een verhaaltje. Natuurlijk niet eender welk verhaaltje, want dat is…

we want more!

Geen huisstijl, wat met mijn presentatie?

Deze post komt eigenlijk voor uit mijn ervaring met de recentste toevoeging aan mijn portfolio, zijnde, de brochure voor Oculus. Om te beginnen,…

we want more!

ceci n’est pas un logo

Research De eerste fase binnen zowat alles wat de naam “project” met zich meedraagt draait om onderzoek. Wat mijn vak betreft, bestaat “research” uit twee…

we want more!

Bescherm je werk

Auteursrecht Ten eerste, wanneer je iets literairs of artistieks creëert, dan ontstaat er auteursrecht. Hier hoef je je geen zotte toestanden bij voor te…

we want more!

4 voordelen van een vectorieel logo

Eerst en vooral, wat is vector, en wat is raster?Here goes … Vectoren zijn gebaseerd op (anker)punten, lijnen en krommen. Daarmee worden vormen gemaakt, en…

we want more!

Fifty shades of kleur

Het grootste verschil zit hem in het medium. Er zijn enerzijds digitale kleuren (of schermkleuren), het zogenaamde RGB-spectrum, en anderzijds CMYK-kleuren…

we want more!

Je huisstijl : goedkoop of duur(zaam)

Je hebt zeker al visitekaartjes, catalogi, brochures, folders of dergelijke vastgehad, waarvan je het zonde vond om ze meteen verticaal te klasseren. Ook…

we want more!

Flexibiliteit troef

Icoon De eerste, en misschien wel het belangrijkste in het hele flexibiliteitsverhaal, is het ontwerpen van een icoon. Ik noem het in dit artikel "icoon",…

we want more!

Wat zegt mijn visitekaartje

Waarom?Ten eerste: een visitekaartje, heb ik dat wel nodig? 't Zal wel zijn! Ken je nu nog één professional zonder? Zeker als ondernemer zou je eigenlijk niet…

we want more!

Be careful what you wish for

Kleuren Al ooit eens in de zoekbalk van Google (bij afbeeldingen welteverstaan) het woord "logo" ingevuld? Nee? Dan raad ik het je zeker aan! En als je wat…

we want more!

Bezint eer ge begint!

Branding Wanneer men spreekt over "branding", dan betekent dit eigenlijk gewoon een start "from scratch" (vanaf nul dus). Je start als ondernemer met een…

we want more!

Wordt niet nummer veertien in een dozijn

Maar ... jawel, er is een maar, en het is een behoorlijk grote. Ken je het gezegde uit de titel? Zo ja, dan zul je hoogstwaarschijnlijk wel snel doorhebben…

we want more!

Evalueer je huisstijl met deze 5 vragen

Is de visuele identiteit van mijn bedrijf representatief voor de kwaliteit en service waarvoor we staan? Al is de kwaliteit van je product of dienst nog zo…

we want more!

Branding: prijs vs. waarde

Airey is een internationaal gekende brand identity designer, actief sinds 2005, en intussen auteur van meerdere boeken over datzelfde onderwerp. De recentste…

we want more!

Professioneel imago = meer omzet

Bezint eer ge (her)begint! Een bedrijf opstarten doe je uiteraard niet met de vingerknip - was het maar zo simpel ... Zowel voor starters als voor "…

we want more!

Dekking zoeken

Goed, dan zul je misschien (hopelijk) begrijpen dat wij als creatieve professional behoorlijk pissed off kunnen zijn door dit soort banalisering van ons beroep…

we want more!

5 tips voor sterke branding

Wie ben ik? Daarmee bedoel ik niet "wie ben ik", maar wel "wie bén ik". Wat wil ik (ik = mijn bedrijf) doen, waar wil ik naartoe, en waarmee wil ik me…

we want more!

Je huisstijl van a(inzet) tot z(ichtbaarheid)

A(anzet) De aanzet lijkt simpel, je wilt een logo om je pas opgestarte bedrijf een eigen identiteit mee te geven, of je logo en huisstijl zijn aan vernieuwing…

we want more!

Je website via CMS

We zijn tegenwoordig immers altijd en overal online (of toch meestal en op de meeste plaatsen), en dus moet je website mee. Is je site niet mobielvriendelijk (…

we want more!

Inspiratie

Maar laat me wel eerst even iets ophelderen. Ik kom NOOIT met iets nieuws op de proppen, tadaaaaa ... Zo, dat is eruit. Of misschien moet ik dit eerst nog even…

we want more!

Logo & huisstijl

Do: Onderzoek! Ga op zoek naar je identiteit, vat samen wie je bent en wat je wilt betekenen, maar ook, check je concurrenten! Wat doen ze goed, wat doen ze,…

we want more!

De brand guidelines

Logo Laat me er meteen een heel gekend voorbeeld bijhalen. Je wilt als ondernemer gezien worden, en besluit van een evenement te gaan sponsoren. Er wordt je…

we want more!

Branding – 5 designtips

Kleur Ik begin meteen met misschien wel hét belangrijkste element binnen een huisstijl. Kleur bepaalt voor een heel groot stuk de uitstraling van je bedrijf…

we want more!
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial